IMG-6702.JPG

          Styrketrening med PT-Elin

Hver 1.tirsdag i mnd kl.1930 har dere mulighet til å være med på en helt ny time her på senteret «styrketrening med PT-Elin». Dette er en time som foregår på senteret med fokus på styrketrening og teknikk. Øvelsene vil bli tilrettelagt hver enkelt, men timen blir hard. Ingen timer blir like, så her trener vi variert.
Denne timen er for de med grunnleggende trenings-erfaring som ønsker å løfte treningen sin til neste nivå. Elin vil veilede, pushe og garantere en god time der målet er å bli sterkere og få en god introduksjon med styrketrening og ulike prinsipper innen styrkeøkning. Få plasser, så førstemann til mølla-prinsippet.
Elin gleder seg og ser frem til å komme igang.

Påmelding skjer via booking

image1 (7).jpeg

Seniortimen

Hver tirsdag og fredag kl. 0930 kan du være med denne herlige gjengen på seniortimen. 

Seniortimen er en gruppetime med fokus på bevegelighetstrening, styrketrening, balanse, holdning, kjerne, mestring og trivsel! Timen varer i 60 minutter, inklusive oppvarming og uttøying.
Styrketrening er viktig for alle grupper i befolkningen, uansett alder og kjønn. Det er faktisk slik at de som er eldre, vil ha enda mer utbytte av slik trening enn de som er unge.
Dersom du trener styrke, bidrar det til å bremse det aldersbestemte tapet av muskelmasse og styrke. Styrketrening er også positivt for skjelettet, og det kan redusere risikoen for beinskjørhet. Inkluderer du bevegelighetstrening og balansetrening, får du også en bedre holdning. Dette gir redusert risiko for å falle, økt fleksibilitet og økt bevegelighet.
Fordelene for eldre som trener, er mange. Fysisk aktivitet reduserer dødelighet, fedme, blodtrykk og risiko for sykdommer som lungesykdom, slag, alzheimers, hypertensjon, kreft og skader. Det fremmer både mental og fysisk helse, bedrer funksjonsdyktighet, balanse, kropps-kontroll, fremmer glukose-toleranse og insulineffekt og halverer risikoen for hjertesykdom og dødelighet.
Dessuten er det gunstig i forebyggingen av beinskjørhet, mot leddlidelser, belastningslidelser, det minsker risiko for enkelte typer kreft, forebygger depresjoner, bedrer den generelle mestringsevnen og selvbildet.

 

Møt opp her på Røros Gym og bli med du også! :-)

 

SOM MEDLEM KAN DU TRENE HVER DAG HELE ÅRET FRA 05.00 TIL 24.00

Ingen betjening? Ta kontakt med Magnar: 45200869 eller Morten: 90892343
E-post: postmaster@roros-gym.no

 

 

 

 

Kontakt oss:

Morten:  90892343

Magnar: 45200869

Elin:        92843403

 


 

PRISER:

Ungdom 13-15 år 249,- pr mnd (inkl. 1 veiledningstime med program)
Pendler 249,- pr mnd
Student 299,- pr mnd
Honnør/Familie 379,- pr mnd (med binding 12mnd)
Honnør/Familie 419,- pr mnd (uten binding)
Ordinær 399,- pr mnd (med binding 12mnd)
Ordinær 449,- pr mnd (uten binding)
Klippekort 999,- 10 klipp
7 Dager 299,- Gjelder for 7 dager fra kjøpsdato.
3 Dager 239,- Gjelder for 3 dager fra kjøpsdato.
Du kan enkelt finne medlemskap som passer deg her på nettsiden ved å trykke, BLI MEDLEM!

Vi har bedriftsavtaler med flere bedrifter her i området, så spør oss eller din bedrift slik at vi får opprettet korrekt medlemskap.

De rimeligste medlemskapene våre forutsetter signering av avtalegiro.

Trykk BLI MEDLEM for å se priser på abonnementene våre eller ta kontakt med oss i dag for å finne et medlemskap som passer for deg

PT-timer:

1 Time 649,-
3 Timer 1499,-
5 Timer 2499,-
10 Timer 4499,-

Coaching Timer med Magnar:
1 Time 490,-
3 Timer 1190,-
5 Timer 1890,-
10 Timer 3190,-

Kostholdsplan: 799,-
Kostholds veiledning: 499,-

Massasje:

60 min 899,-
45 min 749,-
30 min 499,-

 

 Salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett

 

Innledning:

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensing i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

 

Avtalen:

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

 

Partene:

Selger er Røros Gym AS, Osloveien 16A, 7374 Røros orgnr. 916084234, postmaster@roros-gym.no, tlf. 45200869 og betegnes heretter som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes heretter som kjøper/kjøperen.

  

Pris:

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

 

Avtaleinngåelse:

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har bekreftet bestillingen/betalingen i Vipps.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i applikasjonen eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde har innsett at det forelå en slik feil.

 

Betalingen:

Selgeren kan kreve betaling for varen i det tidspunkt ordren er bekreftet av kjøperen i Vipps. Kontoen som er lagt inn på Vipps vil bli belastet samme dag som ordren blir reservert.

 

Levering:

Levering er skjedd når kjøperen, eller kjøperens representant, har mottatt kjøpsbekreftelse.

Kjøper har ansvar for å sjekke at varen er levert i Applikasjonen, og at kjøper har tilgang til denne varen.

 

Angrerett:

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøp av gruppetimer, PT-timer og andre tidsbestemte kjøp er unntatt fra angrerett. Jf. Angrerettloven § 2, bokstav g og jf. Angrerettloven § 22, bokstav m.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom meldingen er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

·         Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

·         Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

·         består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angrerett. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.

 

Forsinkelser og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav:

Dersom selgeren ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

 

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene fall bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

 

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

 

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist:

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2.mnd fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Dersom varen har en mangle og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

 

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

 Oppsigelse

Det er 1.mnd oppsigelse fra den 1. i påfølgende mnd. Skriftlig oppsigelse må senest sendes siste dag inneværende mnd. for att oppsigelse skal gjelde påfølgende mnd.
Oppsigelse skal sendes skriftlig på mail til postmaster@roros-gym.no

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

 

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

 

Garanti:

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

Personopplysninger:

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

 

Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 40 06 00.

 

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.